Hirdetés

Román televíziókat, honlapokat és magyar hírportált is betiltottak Oroszországban

Nyolcvanegy európai médiaszolgáltatóhoz korlátozták a hozzáférést Oroszországban, válaszul arra, hogy az Európai Unióban orosz tömegtájékoztatási eszközöket tiltottak be – közölte honlapján kedden az orosz külügyminisztérium.

Hírszerkesztő: Molnár Raymond
Román televíziókat, honlapokat és magyar hírportált is betiltottak Oroszországban
Képünk illusztráció Fotó: Дмитрий Трепольский/pexels.com

„Az Európai Unió Tanácsának május 17-i, három orosz médium (a RIA Novosztyi, az Izvesztyija és a Rosszijszkaja Gazeta) »minden műsorszolgáltatási tevékenységének« betiltásáról szóló, ma, június 25-én hatályba lépő határozatára való válaszintézkedéseként az Oroszországi Föderáció területén ellenkorlátozások lépnek életbe számos, a különleges hadművelet menetéről szisztematikusan nem hiteles információkat terjesztő, EU-tagállamokbeli médium és páneurópai médiaszolgáltató műsorszolgáltató forrásaihoz való hozzáférésben” – áll a közleményben.

Magyarországon az intézkedés a 444.hu hírportált érinti, Romániában a Digi24, a Pro TV és a B1TV hírtelevíziókat, valamint honlapjukat.

A moszkvai diplomáciai tárca emlékeztetett rá, hogy az orosz fél korábban többször és különböző szinteken megfogalmazta a figyelmeztetést: az orosz újságírók „politikai indíttatású zaklatása és az orosz médiumok indokolatlan betiltása az uniós térségben nem marad válasz nélkül”. 


Cikkünk a hirdetés után folytatódik!

Hirdetés

„Ennek ellenére Brüsszel és a blokk tagállamainak fővárosai az eszkaláció útját választották, és Moszkvát újabb jogtalan betiltással kényszerítették tükör- és arányos ellenintézkedések meghozatalára.

A felelősség ezért a fejleményért kizárólag az Európai Unió vezetését és a blokk azon országait terheli, amelyek támogatták ezt a döntést. Amennyiben az orosz médiát érintő korlátozásokat feloldják, az orosz fél is át fogja gondolni a döntését ezekkel a médiaszolgáltatókkal kapcsolatban

– idézi az MTI az orosz külügyminisztérium álláspontját.

Az orosz korlátozás több mint húsz uniós ország tömegtájékoztatási eszközeit érinti, köztük az osztrák ORF állami műsorszolgáltatót, a német Der Spiegel, Die Zeit és Frankfurter Allgemeine Zeitung lapokat, a spanyol El Mundo és El País lapokat, valamint az EFE hírügynökséget, az olasz La Stampa és La Repubblica lapokat, valamint a RAI köztelevíziót, a francia Le Monde és La Croix című lapokat, az AFP hírügynökséget és a Radio France rádiót, a Politico és az EUObserver hírportált.





Hirdetés
Hirdetés

Kövessen a Facebookon!