TransylVANlife: lakóautókkal otthon a világ bármely részén

Ki ne szeretne kirándulni, bejárni ország-világot úgy, mintha mindennap az otthonából lépne a nagyvilág vagy a fenyvesek, illetve az esőerdők kellős közepébe? Ugye mennyire utópisztikusnak tűnik? De nem az! A csíkszeredai Sigma Gum gumi- és autószerviz tulajdonosai gondoltak egyet és megalapították a TransylVanLife vállalkozásukat, azóta furgonokból lakóautókat építenek. A minap mi magunk is megtekintettük ezeket a lakható furgonokat, és azok megálmodóival, Szőcs Hunorral és testvérével, Szőcs Botonddal beszélgettünk. Hivatalosan 2021 óta alakít át furgonokat korszerű, minden otthoni kényelmet biztosító lakható autókká Szőcs Hunor és testvére, Szőcs Botond, akik a Sigma Gum gumi- és autószerviz tulajdonosai. Új vállalkozásuk ötletét a természet iránti szeretet adta. – Öcsémmel korábban is nagyon sokszor jártunk túrázni, hegyet mászni, gyakran jártunk crossmotorral és jeeppel is, aztán később, amikor családunk lett, akkor egy kicsit kényelmesebb megoldásra vágytunk. Először 2019-ben, sok keresés után egy 4 × 4-es sprintert alakítottunk át. Az volt a tervünk, hogy magunknak készítünk egy fapados lakható autót, és azt használjuk a kirándulásainkra. Aztán elkezdtünk tovább tervezgetni, közben végeztük az átalakítást. Akik nálunk szervizeltetnek, be-bekukkantottak abba a műhelybe, ahol az átalakításokat végeztük. Egy régi jó barátunk és egyben kliensünk – aki nagyon érdekelt ebben a témában – hosszas megfigyelés után bizalmat szavazott nekünk, és átalakíttatta a furgonját, amelyet első sikerként tudhatunk magunkénak. És akkor döntöttünk úgy, hogy elindítjuk a TransylVanLife vállalkozásunkat, és furgonokból korszerű és igazi élményt biztosító lakható autókat készítünk – idézte fel Szőcs Hunor az új vállalkozás indításának előzményeit. Szőcs Botond megjegyezte: Düsseldorfban, Európa legnevesebb és egyben legterjedelmesebb lakóautós kiállításán több alkalommal is részt vettek, ott is szereztek néhány ötletet saját vállalkozásuk elindításához. – Azt láttuk, hogy a vállalkozásunknak helye van a hazai piacon. Azt vettük észre, hogy akikben megszületik az igény, hogy egy ilyen lakható autóval szeretnének kirándulni, azok elkezdenek a neten dokumentálódni, és ott egy olyan látvány fogadja őket, amely sokkal pazarabb, mint Düsseldorfban. Ott már eléggé sablonossá vált már ez az egész. Az ebben a témában jártasabbak láthatják a luxus felé hajló, jachtosabb stílusú építkezést – mondta Botond. Hunor megjegyezte: vállalkozásuk igyekszik megfelelni a megrendelő igényeinek. – Most jutottunk el abba a fázisba, hogy késztermékeket tudunk bemutatni. Konyhát, ebédlőt, hálót és fürdőt építünk különböző furgonokba a megrendelő igényei szerint. A kínálatunkat igyekszünk folyamatosan bővíteni – részletezte Hunor. – Nemcsak üzletben gondolkodunk, hanem élvezzük is a furgonok átalakítását, és nyitottak vagyunk bármilyen érdekességre. Már oldottunk meg bonyolultabb átalakításokat is ezekben az autókban. Sokszor tényleg csak egy apróságot kellett változtatni, de napokig dolgoztunk rajta. Fontos megjegyeznem, hogy a gumi- és autószervizben végzett munkánkat is nagyon kedveljük és továbbra is becsülettel végezzük, de ebben a munkánkban több az újdonság, több kreativitást igényel, ezért nagyon élvezzük – folytatta Hunor. TransylVANlife: lakóautókkal otthon a világ bármely részén TransylWILDlife, a vadon felfedezője A TransylWILDlife típusú lakóautókat 4 × 4-es és rövid furgonokra tervezte a csíkszeredai testvérpár. Legfőbb céljuk az volt, hogy az offroad típusú utakon könnyedén lehessen haladni, ugyanakkor kényelmes utazást és alvási körülményeket biztosítson négy személy részére. A kényelmet többek között ebédlő és gáztűzhellyel, hűtővel felszerelt konyha is növeli. A tervezők a beltér légcseréjéről, hűtéséről és fűtéséről sem feledkeztek meg. TransylVANlife: lakóautókkal otthon a világ bármely részén BaraeVAN, avagy a mindennapos csigaház A BareVAN típusú lakóautó rövidebb és hosszabb furgonokon is kialakítható. A tervezők szerint a hosszú kirándulások „csigaháza” is lehet. Négy személynek kényelmes utazást biztosít, viszont az alvóhely csak kétszemélyes. A kényelmet ebédlő is növeli, amelyet többek között a két első utazóülés 180 fokos megfordításával lehet összerakni. A furgon konyháját hűtővel, gáztűzhellyel és munkalappal is felszerelték. A beltéri alternatív mellékhelyiséghez egy kültéri gázrendszeres tusoló is tartozik. TransylVANlife: lakóautókkal otthon a világ bármely részén The Worker Van, avagy csigaház és munkaeszköz A The Worker Van lakóautót kimondottan szállítási munkákra tervezték, ugyanakkor kiváló lehetőséget biztosít lakófelületre is, amelyben az alvási lehetőség is adott két személy részére. Ebben a lakóautóban is bármikor kialakítható egy ebédlő, illetve a bútorral ellátott, gáztűzhellyel, hűtővel felszerelt konyharész igény esetén bármikor kiszerelhető. TransylVANlife: lakóautókkal otthon a világ bármely részén The Diamond Van, luxus és extra kényelem A The Diamond Van lakóautót négy méternél hosszabb furgonokra tervezték. Ezért képes négy személy kényelmes utazását és alvási feltételeit biztosítani. A kényelmet – akárcsak a többi lakóautó esetében – ebédlő és gáztűzhellyel, hűtővel is felszerelt konyha növeli. A furgonban beltéri külön bejáratú fürdőt is kialakítottak, amelyhez illemhelyiség is tartozik. A lakóautót korszerű fűtő és hűtőrendszerrel látták el. A kempingezéshez szükséges kültéri kényelmet a tetőre felszerelhető 2,5 méterig kinyújtható elektromos ernyő is fokozza. Ez a lakóautó a luxust és az extra kényelmet képviseli. – További terveink között szerepel offroad utánfutó megépítése is. Ez a lakókocsinak egy kisebb offroados változata, amelybe két személy tud befeküdni. Egy egész alacsony, egytengelyes utánfutóra lesz építve, és a hátsó részében lesz egy konyha része, amelyet kívülről lehet majd kinyitni. Ezzel az erdőn, mezőn és a tengerparton is tényleg el lehet boldogulni. Ezt is fűthetővé lehet tenni – mondta Szőcs Hunor. Botond hozzátette, a vállalkozásuk egyik legfontosabb célja, hogy közelebb vigyék azokat is a természethez, akik eddig csak egy-egy rövid időre merészkedtek ki. – Azt tapasztaljuk, hogy erre van nyitottság, és azt is tapasztaltuk, hogy egy ilyen lakóautó összehozza a társaságot, a családot. Tehát ha arra gondolunk, hogy béke és kikapcsolódás, akkor legtöbben nem a New York-i felhőkarcolókra gondolunk, hanem a természetre, és ezek a lakóautók segítenek közelebb kerülni hozzá – mondta Szőcs Botond. S hogy mennyire korszerűek és praktikusak, illetve alkalmasak a lakóautók ahhoz, hogy közelebb kerüljünk a természethez? Ki kell próbálni! Mindenekelőtt a transylvanlife.com oldalon tekinthetjük meg a legjobb ajánlatokat.