Mikulás-túra a Szellő-tetőre

Becsült olvasási idő: 5 perc
Fotó: Fénya józsef

Ezen a december eleji hétvégén is bebizonyosodott, hogy megéri egy akár könnyű, akár nehéz heti munka után bakancsot, hátizsákot, sálat, sapkát, túrabotot venni, majd nekiindulni a hegyeknek. Míg a Csíki-medencét egész nap sűrű köd borította, addig a fáradtságot nem ismerő turista, már nem nagy szintkülönbség megtétele után, a kibontakozó napsugár fényét és melegét élvezhette.
Ezt a már sokadszorra, de­cember első hétvégéjére szervezett Mikulás-túrát, amely idén, 2022-ben december 3-ra esett, a Csík­szé­ki EKE szervezésében, most is Már­ton Adél és Márton Gyula vezette. A szépvízi víztározónál reggel összegyűlt csapat autókkal még továbbment a Kóstelek felé vezető úton, a Nagy­-Gozorú lábáig, ahol kis földrajzi tájékoztató után, lelkes túravezetőinknek köszönhetően, előkerült egy igazi Mikulás és a krampuszok is. Na meg a Mikulás bácsi tarsolya, melyből minden turista, aki átment a krampuszok túrabotjaiból kialakított kapu alatt, kis ajándékot kapott. Majd nekiindultunk egy meredek ka­pasz­ko­dón felfelé a Nagy-Go­zo­rú gerincére, miközben túravezetőnk szeretettel mesélt gyerekkori emlékeiről.
Felérve a csúcsra, csak á­mul­tunk és bámultunk a látványtól. Csodáltuk a sűrű ködtengerből kimagasló hegycsúcsokat, amelyeket körberagyogott a nap sugara. Na meg minket. Fényképeztünk, majd a gerincen haladtunk tovább a Pálos-feje felé, jobbunkon a Pálos völgyével. Előttünk kiemelkedett a Tomot meg a Szellő, balunkon a Péter-havas. A Szellő aljában a télbe is belekóstolhattunk.
Helyenként jeges, havas úton gyalogoltunk. Hamar fényképeket is készítettünk igazolásul, hisz a Mikulás téli tájakon jár. Utolsó kapaszkodónk, túránk célpontja az 1494 méter magas Szellő-tető volt, ahol elfogyasztottuk jól megérdemelt ebédünket, fotózás, kis bohókázás, Mikulás-ugrálás, majd elindultunk a már csak lefelé haladó, kényelmes utunkon hazafelé. A Motorsirülőnél mint egy kilátónál még megcsodáltuk a minket körülvevő tájat, mert ahogy lefele haladtunk, egyre jobban sűrűsödött körülöttünk a köd. Mire a 18 km-es túránk végéhez értünk, már csak a tarsolyunkban elraktározott napsugarak melegével, a gyönyörű látvánnyal és nem utolsósorban a csapat vidámságával, jókedvével maradtunk, mert újra benne voltunk a sűrű ködtengerben.
Köszönjük a túravezetőknek, köszönjük a csapatnak, hogy együtt lehettünk!