Babatúra Szejkefürdőn

Szé­kely­udvarhely kisgyermekes családjai számára szervezett gyalogtúrát a Szej­ke­fürdő feletti erdőbe az Erdé­lyi Kárpát-Egyesület Szé­kely­ud­var­helyi Osztálya június 9-én. Miután a résztvevők feliratkoztak a túrára, a gyerekek legnagyobb örömére a szervezők fagylalttal kedveskedtek a túrára indulóknak. Ragyogó napsütésben indultunk el a színpadtól fél tizenegykor. Végigmentünk a székely kapuk alatt, majd rövid pihenő következett Orbán Balázs síremléke előtt. Ezután következett túránk legnehezebb része: kimásztunk az emlékmű mögötti legelőre. Senki nem csúszott meg, nem esett el a meredek kapaszkodón. Hamarosan árnyas erdőbe jutottunk, ahol előbb keskeny ösvényen, majd széles sétányon meneteltünk a szenttamási legelőig. Itt hosszabb pihenőt tartottunk, a gyerekek epret szedegethettek az árnyékos erdőszélen. Utunkat az erdőszéli fák árnyékában folytattuk, majd egy napos legelőrészen átvágva jutottunk a Bükk-tetőre vezető útra. Az árnyékos erdőszélen letelepedtünk és hosszabb pihenőt tartottunk, ami alatt mindenki jóízűen fogyaszthatta el az otthonról hozott szendvicseket. Kis emelkedő után értünk fel a Bükk-tető lapos, erdős gerincére, ahol őzetető és vadászles keltette fel a gyereksereg érdeklődését. Egy hosszabb, egyenes útszakasz végén kiértünk a Horváskára, ahonnan nagyszerűen látszott a város és a környező dombok. Innentől már csak ereszkedni kellett, ami a tűző napon nem is volt olyan könnyű. Háromnegyed kettőre érkeztünk meg a Bálint tanyára, ahol gőzölögve várt már az uekések által elkészített babgulyás. Mindenki jóízűen falatozott, mert az 5 km-es gyaloglás meghozta a résztvevők étvágyát. A gyerekeknek volt még energiájuk szaladgálni, lovat simogatni, játszani is. Az ebéd elfogyasztása után a gyereksereg sorban állt a rögtönzött arcfestő műhelyben, ahol mindenki rendelhetett magának virágot, lepkét, sőt pókot is az arcára, amit három ügyes kezű arcfestő művész varázsolt a kipirult arcocskákra. Közben csokit, banánt, almát csemegézhettek a résztvevők. Délután 4 óra körül ért véget a jól sikerült „babatúra”, aminek sikerét a szép időnek, a szervezők lelkes hozzáállásának és támogatóinknak köszönhetünk. A „babatúrán” 53 szülő és 56 gyermek vett részt. A szervezésben 11-en serénykedtek. Viszontlátásra a Budvár–Csicser tanösvényen, ahová közkívánatra, ősszel újabb „babatúrát” szervezünk. Kovács-Kendi Lehel, Székelyudvarhely
A túra anyagi támogatói a Farmer Hús, az Ati Cream és az Elan Fruit voltak.
Levélbontás oldalunkon az írásokat, leveleket szerzőik előzetes hoz­zá­járulása nélkül, mondanivalójuk tiszteletben tartásával, esetenként rövidítve jelentetjük meg. Az itt megjelent vélemények nem feltétlenül azonosak a szerkesztőségével.