A Sipos-kő tavasszal

Levélbontás
Becsült olvasási idő: 3 perc
Fotó: Daday Hunor

Sipos-kő-túrára indult a CsEKE csapata múlt szombaton. A jó időnek is köszönhetően szép számban gyülekeztek a túrázni vágyók, hogy nekivágjanak a 12 km hosszúságú és 750 m szintemelkedésű útnak.
A Súgó-barlang közelében elkezdtük a szokatlanul meredek kaptató legyőzését. Egyik résztvevőnek ezt sajnos nem sikerült teljesíteni, és rövid tanácskozás után az önfeláldozó sepregetővel együtt visszatért az autóhoz és hazamentek. Megfogyatkozott csapatunk folytatta a mászást. Felérve a hegylábra már kevésbé határozott kapaszkodó következett, és dél körül elértük az első magaslati pontot, az 1531 m magas Hegyes-kő szomszédságában található tisztást. Rövid séta után elértük túránk első célpontját, az 1568 m magas Sipos-kő-csúcsot, tudva jó előre, hogy jellege miatt ezúttal nem lesz részünk csúcsélményben.

Eddig a pontig 5 kilométert tettünk meg, viszont a szintemelkedés nagy részét leküzdöttük. Ezután elhagytuk a gerincet és ereszkedni kezdtünk a Kovácspéter-hágó irányába, de ezúttal nem az ott kijelölt Olt-forrás elérése volt a cél. Sajnos ezen a szakaszon szembesülnünk kellett a felbolydult természet erejével, egy széldöntés nyomai sosem jelentenek szép látványt. Próbáltuk ennek a jó oldalát nézni, és legalább élveztük az így keleti és déli irányban kitárulkozó látványt, és a tiszta időnek is köszönhetően számba vehettük a jól ismert csúcsokat, a Vit-havastól a Fekete-Hagymásig. Ugyanitt készítettük el a „hivatalos” csúcsfotót is, élve a kínálkozó háttér lehetőségével. Innen átvágva az újonnan keletkezett tisztáson, a Sóvető-völgybe tartó erdei úton oldalaztunk a túravezető szerinti igazi Olt-forráshoz. Sajnos itt is pusztított a vihar, eltűnt a hajdanán kiépített csorgó és az ezt jelző tábla is. Optimizmusra adott okot, hogy már elkezdődött az elpusztult erdőrész újraültetése, talán egy új tábla is kerül majd oda, ha megnőttek a fák. Innen nagyjából toronyiránt, követve a fakitermelő utakat, visszamásztunk a Sipos-kő ikercsúcsára. Erről a pontról délnyugat és nyugat felé nyílik szép kilátás, a Nagy-Hagymástól kezdve, a Csíki-havasokon és a Hargita-hegységen keresztül a Görgényi-havasokig. Rövid pihenő után leereszkedtünk a Lok-nyeregbe, már csak egy egyórás séta maradt hátra túránkból.