2021. június 17, csütörtök.
Hirdetéscustom_html_banner1

Tagad az IAAF

A Nemzetközi Atlétikai Szövetség kategorikusan visszautasította az ARD televízió által készített műsorban és a The Sunday Times című lap vasárnapi cikkében ismertetett vádakat, melyek szerint az IAAF több száz versenyző gyanús véreredményeit tárolta évekig úgy, hogy nem tett semmit a doppingolásra utaló jelek ellenére. A nemzetközi szövetség a közleményében „egyszerűen hamisnak” nevezte azt az állítást, hogy ne követte volna nyomon azokat, akik a kérdéses eredményeket produkálták. „A megjelent vádak szenzációhajhászak és zavarba ejtőek: az eredmények alapján nem voltak pozitív minták” – fogalmazott határozottan az IAAF. Az ARD és a The Sunday Times a riportját közép- és hosszútávfutók 2001 és 2012 között levett mintáinak eredményeire alapozta szakértők segítségével. A két médium jelezte, több mint 5000 atléta 12 ezernél is több teszteredményét kapták meg, és amint azt szakértőik elmondták ezek közül több mint 800 versenyzőnek volt legalább egy abnormális értéket mutató eredménye. Ebben az időszakban kiemelt versenyen 146 érmet, köztük 55 aranyat nyertek olyanok, akik gyanúra okot adó mintát szolgáltattak. Az IAAF most azt is jelezte: szó sincs arról, hogy titkolta volna a birtokában lévő eredményeket, ugyanis négy évvel ezelőtt maga hozta nyilvánosságra azokat. Ezenfelül megjegyezte, hogy a brit újságban külön kiemelt hat sportolót, akivel a lap állításai szerint a szövetség a figyelemfelkeltő mintája ellenére sem foglalkozott, egyformán nagyon szigorúan ellenőrizték, ennek eredményeként pedig sikerült is tetten érni és eltiltani őket. A szövetség közleménye felhívja a figyelmet arra is, hogy a vértesztek nagy hányadát akkor végezték el és gyűjtötték be, amikor még nem vezették be a sportolók biológiai útlevelét, így azok nem is voltak bizonyítékként használhatók. Az IAAF a mintáikról készített, 2011-ben nyilvánosságra hozott jelentésében – az ARD és The Sunday Times mostani riportjaihoz hasonlóan – rávilágított arra, hogy bizonyos országokban lényegesen magasabb a gyanús vérmintákat szolgáltató atléták aránya, mint máshol. A szövetség ugyan most nem bocsátkozott részletekbe, de azt közölte, hogy a két sajtóorgánum által ismertetett adatok megfelelnek a valóságnak, s azokról az országokról van szó, ahol korábban nem volt a helyi kormány által támogatott, kemény, következetes rendszerszerű doppingellenes fellépés.

Kapcsolódó cikkek:

Érvénytelenítették a közszolgálati média ideiglenes vezetőinek kinevezését

Érvénytelenítette az alkotmánybíróság csütörtökön a közszolgálati rádió és televízió ideiglenes vezetőinek kinevezéséről szóló parlamenti határozatokat, amelyek ellen az ellenzéki Szociáldemokrata Párt (PSD) emelt óvást. A...

Kétezernél több embert oltottak be a háziorvosok

Több mint kétezer személyt oltottak be Hargita megye háziorvosi rendelőiben, amióta megnyílt erre a lehetőség – írja közleményében a prefektusi hivatal. A Johnson&Johnson egydózisú...

Új családtámogatási rendszert javasol az RMDSZ

A Romániai Magyar Demokrata Szövetség (RMDSZ) új családtámogatási rendszert dolgoz ki és terjeszt legkésőbb az év végéig a kormánykoalíció elé. Ennek az új támogatási...

Legfrissebb